Tutaj jesteś

Prosto do celu

16 października 2019 E-commerce

Może się zdarzyć, że będziemy poszukiwali informacji na temat zainteresowania różnymi tematami w danym regionie. Służą do tego wszelkiego rodzaju ankiety, które ludzie dobrowolnie wypełniają. Istnieją serwisy, które w zamian za podzielenie się swoją opinią potrafią zapłacić. Skąd takie zainteresowanie? Ano to nie jest szczególnie zaskakujące. Chcą dopasować ofertę do danego regionu.

Odpowiednia reklama

Odpowiednie dopasowanie reklamy lub oferty dla ludzi to klucz do sukcesu. W każdej części Polski i w każdej części województwa preferencje będą się nieco różniły. Ma na to wpływ ogromnie wiele rzeczy. Nie trudno zauważyć, że w różnych regionach ludzie różnią się od siebie sposobem wysławiania się, akcentem oraz upodobaniami. Pewnie duży wpływ mają na to naleciałości przekazywane z dziadka na ojca a dalej na syna. W każdym miejscu sytuacja różni się też pod kątem finansowym. Inne nawyki będą się pojawiały, kiedy etatów przypada dużo więc populacja się bogaci. Zupełnie odwrotnie będzie w miejscach gdzie pracy nie ma a tubylcy muszą kombinować, żeby przeżyć.

Do czego służy Google Trends?

Jest to serwis od firmy Google, który pozwala sprawdzić w danym regionie wyszukiwane frazy. Takie informacje odpowiednio użyte potrafią bardzo pomóc w planowaniu kolejnego kroku naszej działalności. Tyczy się to każdej dziedziny handlu. Oczywiście sklepy o ogromnym zasięgu, czyli wielkie supermarkety robią zwykle oferty jednakowe dla całego kraju. Są jednak i takie, które celują bardziej w klientów z mniejszych miejscowości. W takim przypadku muszą inaczej dobrać asortyment i promocje. Również planując inwestycję w serwis internetowy warto zrobić research z pomocą tego serwisu. Będziemy wiedzieli jakich informacji poszukują potencjalni odbiorcy. Warto też zwrócić uwagę na to, o jakiej partii politycznej szukają informacji oraz w jakim kontekście. Każda informacja jest cenna i pozwala nam się zbliżyć do potencjalnych klientów. Nic nie stoi też na przeszkodzie, żeby poszukać takich informacji z czystej ciekawości. Będziemy wtedy mogli zaskoczyć znajomych na imprezie zaskakującą wiedzą.

Warto korzystać z nowych technologii. W biznesie bez dobrego wybadania rynku prawdopodobnie się utonie. Zwłaszcza, że niemal każdy przedsiębiorca mówi o przesycie rynku i o tym, że utrzymają się tylko najlepsi gracze. Planując więc kolejny krok dobrze mieć potwierdzenie dla swojego pomysłu. Google Trends daje ogrom możliwości a sposób ich wykorzystania zależy w głównej mierze od kreatywności sprawdzającego. Dobrze mieć potwierdzenie dla swoich przypuszczeń.

Redakcja misjanet.pl

Nasi redaktorzy na portalu misjanet.pl to doświadczony zespół ekspertów z branży e-commerce, którzy pasjonują się dzieleniem się wiedzą i inspiracją związanych ze sklepami internetowymi. Każdy z naszych redaktorów ma głęboką wiedzę na temat e-commerce oraz doświadczenie w prowadzeniu działalności online.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?