Dzisiaj chyba już każdy z nas odczuwa, jak wielką rolę odgrywa internet w naszym życiu. Coraz częściej decydujemy się na zakupy za pośrednictwem różnego rodzaju portali czy sklepów internetowych. I mały i większy przedsiębiorca coraz częściej wybierze sprzedaż wysyłkową dla swojego biznesu. Odchodzi czynsz za lokal, a przesyłkę opłaca klient. I tu pada pytanie, jak ekonomicznie i tanio zapakować przesyłkę nie tracąc na jakości pakowania?
Chcemy, aby nasz klient był zadowolony, a klient chce zapłacić za przesyłkę jak najmniej. Według cenników pocztowych i kurierskich możemy się dowiedzieć, że im mniejsza paczka, tym niższa cena. Sposób zapakowania przesyłki w dużej mierze zależy od tego, co wysyłamy. Jeśli są to rzeczy lekkie, którymi można wygodnie manipulować np. odzież, możemy użyć kartonu lub foliopaków, które nie mają sztywnych wymiarów. Możemy mieć pewność, że w razie upadku nasz towar nie ulegnie zniszczeniu. Musimy jednak pamiętać o szczelności takiej paczki, aby nie dostała się wilgoć lub zabrudzenia takie jak pył czy kurz. Zwykła folia niestety nie jest ekologicznym sposobem, choć na pewno ekonomicznym. Jednak w internecie od jakiegoś czasu spotkamy się z ekofoliami. Wysyłając ubrania, możemy je ułożyć w takiej paczce w dowolny sposób, dodatkowo „wyciskając” powietrze z folii, nasza paczka zmniejszając swój rozmiar – zmniejsza cenę. Oczywiście nie każdy produkt możemy ścisnąć w paczce jak serdelka. Przy pakowaniu nie powinniśmy się spieszyć.
Jeśli produktów mamy kilka lub ich kształt jest problematyczny, pokombinujmy z ułożeniem ich w paczce, aby zajęły jak najmniej miejsca, dzięki temu będziemy mogli skorzystać np. z mniejszego kartonu. Wysyłając produkty szklane lub delikatne, które mogą ulec uszkodzeniu w trakcie transportu, powinniśmy zabezpieczyć je dokładnie folią bąbelkową lub skropakiem, wypełniacze te chronią produkt przy wstrząsach lub upadku.
Jeśli decydujemy się na wysyłkę w kartonie, to najważniejszą zasadą ekonomicznej przesyłki jest dobranie odpowiedniego rozmiaru pudełka względem towaru. Przy za dużym rozmiarze zostawiamy zbędną, wolną przestrzeń, a koszt naszej paczki pójdzie w górę. Dodatkowym minusem jest to, że wysyłany produkt wymaga uzupełnienia przestrzeni specjalnym wkładem – wypełniaczem, żeby był bezpieczny w naszym kartonie i nie przemieszczał się. Wkład również podwyższa nam całkowity koszt. Cena przesyłki zależy również od wagi, niestety tutaj niewiele możemy zrobić. Przy kształcie niestandardowym, również możemy nie mieć zbyt dużego pola do popisu, wtedy warto skupić się właśnie na rodzaju pakowania i ułożeniu produktów.
Podsumujmy więc, najtańszym rozwiązaniem dla przesyłek z odzieżą będzie foliopak, a dla zawartości lekkiej, ale wymagającej zabezpieczenia, wypełniacza klasyczny karton klapowy idealnie dobrany rozmiarem do zawartości. Rozwinięcie tematu znajdziesz w tym artykule.
W internecie możemy znaleźć interesujące i rozbudowane poradniki na temat pakowania m.in. przesyłek problematycznych, dużego gabarytu czy nawet pakowanie dla siebie w trakcie przeprowadzki. Ciekawym źródłem na ten temat może być strona blog.kartony24 która poza ciekawymi wskazówkami, oferuje również różnego rodzaju kartony, foliopaki i wypełniacze.