Tutaj jesteś

Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron internetowych

6 listopada 2019 E-commerce

Dziś niemal każdy właściciel strony internetowej dobrze wie, że aby strona generowała ruch musi być widoczna dla użytkowników. Innymi słowy, musi zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby to osiągnąć konieczne są działania w zakresie pozycjonowania stron www. Niestety wciąż wielu właścicieli stron popełnia podstawowe błędy pozycjonując stronę.

Brak optymalizacji

Błędy pozycjonowania zaczynają się już na samym początku. Jednym z najczęstszych jest brak optymalizacji strony internetowej. Dziś wypozycjonowanie strony www bez prawidłowej optymalizacji jest niemal niemożliwe. Jeśli strona nie jest właściwie zoptymalizowana wówczas nic nie dadzą nawet największe wysiłki w zakresie zdobywania nowych i wartościowych linków. Początek procesu pozycjonowania to właśnie optymalizacja strony. Nie można to tym jakże ważnym fakcie zapominać.

Kolejny częsty błąd to zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi. Dziś wyszukiwarka internetowa analizują strony internetowej i na tej podstawie budując ranking wyników bardzo ważną rolę przykuwa do treści. Strona internetowa powinna posiadać unikalne i wartościowe treści. Ważne jest jest, aby w treściach zawarte były słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować stronę www. Zbyt mała liczba słów kluczowych to błąd, ale jeszcze większym błędem jest zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi. Jeśli algorytm wyszukiwarki analizują stroną uznać, że określone słowa i frazy kluczowe występują zbyt często może to przynieść negatywne skutki. Strona może zostać uznana przez algorytm za spam. Dlatego tak ważne jest, aby słowa kluczowe były umieszczane na stronie z rozwagą i w miarę naturalnie.

Zły dobór słów kluczowych

Błędy pozycjonowania związane ze słowami kluczowymi polegają nie tylko na ich zbytnim nasyceniu, ale również z ich złym doborem. Przed tworzeniem treści na stronę internetową należy przeprowadzić dokładną analizę słów kluczowych. Dobre słowa kluczowe to takie, których używają użytkownicy. Nie można ich dobierać w sposób subiektywny. Na szczęście do analizy słów kluczowych wykorzystać można wiele pomocnych narzędzi.

Pozycjonując stronę internetową pamiętać należy, aby systematycznie analizować to co dzieje się ze stroną. Analityka internetowa w pozycjonowaniu to podstawa. Niestety wielu właścicieli stron internetowych kompletnie o tym zapomina. Podejmują różnego rodzaju działania związane z pozycjonowaniem, ale tak naprawdę nie widzą czy są one skuteczne. Samo obserwowanie wyników wyszukiwania to za mało. To, że strona nawet osiągnie wysokie wyniki na określoną frazę kluczową to jeszcze nie oznacza, że właśnie ta fraza generuje ruch na stronie.

Redakcja misjanet.pl

Nasi redaktorzy na portalu misjanet.pl to doświadczony zespół ekspertów z branży e-commerce, którzy pasjonują się dzieleniem się wiedzą i inspiracją związanych ze sklepami internetowymi. Każdy z naszych redaktorów ma głęboką wiedzę na temat e-commerce oraz doświadczenie w prowadzeniu działalności online.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?