Kiedy oferta naszego sklepu rośnie, staramy się możliwie najbardziej zachęcić klienta do kupna poprzez ułatwienie sposobu dostawy i płatności. W erze internetu każdy wybierze to, gdzie będzie mu najłatwiej w dodatku za najlepszą cenę. Temat prowizji dla firm pośredniczących jest coraz ciekawszy, gdyż i w tym segmencie konkurencja rośnie.
Zakupy online i sposoby na rozliczanie
W przypadku zakupów online wszystko wygląda bardzo łatwo ze strony klienta. Wybieramy interesujące nas produkty, dodajemy do koszyka, wybieramy ilość interesujących nas towarów. Możemy na spokojnie się zastanowić nad swoim wyborem a wiele serwisów pozwala porównać podobne przedmioty w prostym zestawieniu. Z perspektywy klienta brzmi idealnie. Zwłaszcza że chodzi o zakupy, przy których nie musimy opuszczać mieszkania. Najczęściej jednak o ostatecznym werdykcie decydują dwie rzeczy.
Sposób płatności, dostawa i cena
Pierwszy to sposoby dostawy i ich cena. To bardzo często spotykane na popularnych portalach aukcyjnych. W ich wypadku niejednokrotnie wielu sprzedawców ma w ofercie bardzo zbliżone produkty. Różnica pojawia się natomiast w sposobach dostawy. Możemy mieć uprzedzenia do którejś firmy kurierskiej lub zdecydować o tym, żeby wybrać tańszą formę dostawy. Każdy kto decyduje się na sprzedaż w internecie powinien mieć świadomość, że podbijanie ceny dostawy to bardzo kiepska praktyka. Kolejnym z takich elementów są sposoby płatności. To akurat dotyczy również sklepów stacjonarnych. Porównanie najpopularniejszych systemów płatności można zrobić bez problemu w sieci. A przede wszystkim warto to zrobić. Dlaczego? Raz, że różne firmy będą oferowały różną prowizję w zamian za zrealizowanie płatności. Przy dużych obrotach kwoty mogą być dla nas bardzo istotne. Drugą sprawą jest to, że trzeba wyjść naprzeciw potrzebom klientów. Jeśli jakaś metoda płatności jest wyjątkowo popularna, to nie udostępnienie jej może mieć dla nas przykre skutki. Mianowicie, klienci kupią tam, gdzie będą mogli w ten sposób zapłacić. Przez długi czas taka sytuacja pojawiała się w przypadku płatności kartą. Dużo sklepów nie przyjmowało takiej płatności przez co tracili klientów. Zwłaszcza w erze, w której płatności można dokonać telefonem lub nawet zegarkiem.
Korzystając z ułatwień, które przynosi nam internet bardzo łatwo znaleźć najlepsze systemy płatności oraz ich porównanie. Dzięki czemu nie musimy sami wchodzić na stronę każdej z firm i spisywać stawek. Wyjście naprzeciw oczekiwaniu klientów może przynieść nam olbrzymią ilość korzyści. Nawet w przypadku, kiedy będziemy musieli oddać pośrednikowi jakiś procent.