Branża rozrywkowa docenia rzeczywistość wirtualną

0
163

Wirtualna rzeczywistość jeszcze do niedawna była terminem widywanym jedynie w książkach. Powieści science fiction pozytywnie wykorzystywały pomysł. Ludzie chętnie o tym czytali wyobrażając sobie jak taka rzeczywistość mogłaby wyglądać.

Ostatnie osiągnięcia branży IT zmieniły wszystko

Rzeczywistość wirtualna stała się faktem. Słowa — ostatnie osiągnięcia — nie oddają oczywiście skali zmian. Postęp w tej branży jest niewyobrażalny. Nowości wchodzą do sprzedaży tak szybko i już po kilku miesiącach stają się przeżytkiem.

Idea rzeczywistości wirtualnej zmienia się wraz z rozwojem branży komputerowej. Zmieniają się urządzenia i ich składniki. Jednak największy skok dokonuje się w zakresie oprogramowania.

Perspektywy rozwoju wirtualnej rzeczywistości jawi się jak szeroka droga. Droga pełna zakrętów. Tak że nie widać dalszego ciągu. Społeczność informatyków tworząc struktury socjalne dodaje każdego dnia coś nowego do kodu źródłowego różnych rozwiązań.

Mimo wszystko rzeczywistość wirtualna jest dla wielu ludzi pomysłem rodem z krainy rzeczy niemożliwych. Abstrakcyjność pojęcia ze sfery marzeń sprawia, że jest mało realne. I to jest prawda. Rzeczywistość wirtualna jest nierzeczywista.

Dotychczas wykorzystywana była dla rozrywki. Jednak ma potencjał stać się medium wykorzystywanym w innych celach. Zainteresowane nią jest wojsko i to nie dziwi. Medycyna tez chce używać rzeczywistości wirtualnej do celów szkoleniowych. Wiele sektorów gospodarczych jest nią zainteresowanych.

Czym jest zatem wirtualna rzeczywistość?

Na otaczający nas świat i to, co widzimy dookoła nałożona zostaje siatka z elementów w rzeczywistości nieistniejących. W innym wydaniu rzeczywistość nierealna wyświetlana jest za pomocą tak zwanych gogli. Na ekranie wbudowanym w okulary wyświetlane są obrazy. Zastosowano w nich starą sztuczkę dla wytworzenia trójwymiaru. Każde z oczu odbiera oddzielnie wyświetlany obraz. Nieznaczne przesunięcie pozwala oszukać system nerwowy. Mózg ocenia sytuację w sposób dla siebie charakterystyczny i typowy.
Nawet zmiana położenia widza powoduje reakcję sprzętu, tak że oglądający ma wrażenie obracania się w różnych kierunkach.

VR daje możliwości w branży szkoleniowej. Obniża koszty szkoleń, które w warunkach rzeczywistych wymagają konstruowania kosztownych poligonów.

Wracając do rozrywki, bardzo popularne stają się z pewnością wirtualne wycieczki. Turystyka wirtualna to może być potężna gałąź przemysłu rozrywkowego.

Rzeczywistość wirtualna jest narzędziem w promocji. Można pokazać firmę w dobrym świetle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here