Tutaj jesteś

Analityka sklepu internetowego – jak robić to dobrze?

30 października 2019 E-commerce

Samo uruchomienie sklepu internetowego i jego promocja w sieci to za mało. Aby sklep internetowy mógł odnieść sukces konieczna jest jego systematyczna analityka. Dzięki temu możliwe jest szybkie wprowadzenie wymaganych zmian koniecznych do podniesienia wzrostu sprzedaży. Ważne jest zatem, aby widzieć na czym polega analityka sklepu internetowego.

Jak w prosty sposób dokonać analityki sklepu internetowego?

Przede wszystkim zacząć należy od instalacji koniecznych narzędzi. Jednym z nich, bez którego trudno jest mówić o jakiejkolwiek analityce internetowej, jest Google Analytics. Dzięki temu narzędzi możliwa jest dokładna analiza sprzedaży w sklepie online. Pozwana na analizę każdej transakcji. Poza tym Analytics pozwala na badanie tego co dokładnie robią użytkownicy przeglądając sklep. W tym daje tak ważną informację, jak informacja o tym kiedy klient porzucić koszyk sprzedażowy.

Prosta analityka sklepu internetowego wymaga analizy przynajmniej kilku ważnych aspektów. Pierwszym z nich jest analiza sprzedaży. Analiza ta polega na badaniu i śledzeniu tego, które produkty sprzedają się najlepiej, a które gorzej. Poza tym analiza dotyczy osiąganych przychodów. Kolejny ważny aspekt to analiza użytkowników odwiedzających sklep. Tu analiza polega na sprawdzeniu skąd użytkownicy trafili do sklepu internetowego, jakie kategorie produktów cieszą się wśród użytkowników największą popularnością oraz co ważne, jak dokładnie wygląda ścieżka poruszania się użytkownika od wejście na stronę sklepu do dokonania zakupu. I trzeci ważny aspekt, który objęty musi być analityką sklepu internetowego to sama strona. Sprawdzić należy, które podstrony użytkownicy odwiedzają częściej, a które rzadziej. Na jaką podstronę najczęściej trafiają, a z której najczęściej opuszczają sklep.

Użytkownicy w sklepie internetowym

Analizując sklep internetowy szczególny nacisk położyć należy na użytkowników, a konkretnie na lejek sprzedażowy. Bardzo ważna jest analiza tego, w którym momencie użytkownicy opuszczają lejek sprzedażowy i ostatecznie nie dokonują zakupu. Może jest bowiem okazać, że sklep traci klientów przez prosty błąd na stronie, który szybko może zostać naprawiony. Analizując użytkowników uwagę zwrócić należy również na źródła odwiedzin. Dzięki temu wiedzieć można, które kanały promocji są najskuteczniejsze. To bardzo ważna informacja. Pozwala bowiem na skuteczną optymalizację działań marketingowych. Dokonanie zmian, które pozwolą na zwiększenie ruchu na stronie sklepu internetowego. Jak zatem widać analityka sklepu internetowego obejmuje wiele ważnych aspektów.

Redakcja misjanet.pl

Nasi redaktorzy na portalu misjanet.pl to doświadczony zespół ekspertów z branży e-commerce, którzy pasjonują się dzieleniem się wiedzą i inspiracją związanych ze sklepami internetowymi. Każdy z naszych redaktorów ma głęboką wiedzę na temat e-commerce oraz doświadczenie w prowadzeniu działalności online.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?